četrtek, 04. maj 2017

Domača granola za male in velike


Zajtrki so pri nas must have. Tega sem se držala že preden smo postali družina. Odkar pa tudi Martin zajtrkuje, to rutino obvezno vzdržujemo, saj je zajtrk le tisti najpomembnejši obrok, katerega bi moral imeti vsak.
Zakaj? Preprosto, zjutraj je naš nivo energije na zelo nizkem nivoju. Z zaužitjem polnovrednega zajtrka pomagamo telesu, da iz živil vsrkava pomembne vitamine in minerale, s čimer se dvigne naše razpoloženje in seveda tako psihična kot fizična zmogljivost.

Čeprav morda sami neradi zajtrkujete, poskusite ta obrok uvesti - že zaradi otroka. Ta (ponavadi) spi dlje časa kot odrasla oseba in iz tega razloga nujno potrebuje jutranji obrok.

Ponavadi pa se nam zjutraj mudi in na hitro nekaj zbašemo vase, a ni tako? No, takšna navada ni ravno najboljša, zato je res dobro, da vsaj malce premislimo kaj pojemo in izberemo živila, ki našemu telesu ponudijo maksimalno.
Ker pa nisem jutranji človek in se mi takoj, ko vstanem ne da razmišljati kaj bi pripravila se poslužim kosmičev na sto in en način. Ali jajčko na sto in en način.

In ker nam je kosmičev ravno zmanjkalo sem se odločila, da tamalem (in tudi nama) sestavim in pripravim domačo granolo. Granolo narejeno z ljubeznijo in vedenjem točno kaj ta vsebuje.

Kako sem jo naredila in katere sestavine sem izbrala? (Količino prilagodite potrebam. Iz navedenih sestavin je prišlo granole za pol litrski kozarec).

Pest orehov
pest mandljev
pest rahlih ovsenih kosmičev
zvrhana žlička domačega medu
žlica kokosovega olja
ščep cimeta
žlica kokosa
žlica chia semen
pest posušenih banan
nekaj posušenih malin
nekaj posušenih borovnic
pest brusnic
pest rozin
na koncu sem dodala še kakšno skodelico (za kavo) ovsenih kosmičev in riževe kosmiče za zgostitev.

Postopek:

Kokosovo olje, med (lahko zamenjamo z javorjevim sirupom ali kokosovim sladkorjem) in cimet stopimo na rahlem ognju in s tekočino prelijemo orehe, mandlje in ovsene kosmiče. Dobro premešamo ter pustimo stati pol ure, da se sladka tekočina lepo porazdeli in vpije v oreščke in kosmiče. Nato jih položimo na peki papir in jih pražimo/pečemo v pečici ogreti na 150 stopinj nekje med 10 in 20 minut. Čas se razlikuje od pečice do pečice. V naši jih imam 15 minut, pri mami in očetu je pa lahko 10 minut že usodnih. Pazite le, da se bodoča granola ne zažge, da ne postane preveč temna. Po pretečenem času oreščke ohladimo in jih razdrobimo oziroma zmeljemo (za malčke). Dodamo še kokos, chia semena, zmlete posušene banane, drobno nasekljane brusnice in rozine, posušene maline in borovnice ter ovsene kosmiče.
Sestavine med seboj dobro premešamo in shranimo v stekleni posodici.
Postrežemo z mlekom ali jogurtom.

Sestavine lahko prilagajate svojemu okusu. Fora granole je le, da prelijemo kosmiče in oreščke in jih popečemo v pečici. Ker malčki še ne morejo zgristi oreščkov jih res dobro zmeljite. Če delate granolo zase je ni potrebno mleti. V tem primeru daste na stran tisto kar je za malčka, za vas jo pa shranite posebaj in ji na skrivaj dodajte še malo temne čokolade ;)





In kaj še lahko uporabite v granoli:
Ajdove, pirine, koruzne, prosene, kvinojine, riževe kosmiče.
Ekspandiran riž, piro, amarant, kvinojo...
Lešnike, indijske oreščke ipd.
Presni kakav, mlete rožiče...
Suho sadje..
Bučna, lanena, sončnična semena.
Kar imate radi in vam pade na pamet ;)

Od kdaj je granola primerna za malčka? Odvisno od izbranih sestavin. Ta recept je primeren za malčke od 12 mesecev.

Pa dober tek ;)

Ni komentarjev:

Objavite komentar