nedelja, 27. avgust 2017

Alergija?! Kaj pa sedaj?


Čeprav smo vsi ljudje delani po istem receptu to še ne pomeni, da je končni rezultat vedno enak. Daleč, daleč od tega. Razlikujemo se na različnih področjih in v številnih detajlih. En izmed njih pa je tudi prehrana. Nekateri lahko jemo vse kar nam je (ali ni) všeč, drugi pa se morajo pri obrokih malce bolj paziti.

Hrana nas lahko osrečuje, lahko pa nas spravi tudi v slabo voljo. Ena od stisk s katerimi se soočajo mnoge mame in otroci so alergije. Pogoste so zlasti alergije na mleko in mlečne izdelke, lahko se pri otroku pojavi tudi alergija na določeno sadje in zelenjavo, morda ne sme uživati kvašenih izdelkov in jajc.

Mame si želimo za svoje otroke le najboljše in smo zato velikokrat v začetnem neugodnem položaju, ko nam zdravnik sporoči, da ima dojenček takšno ali drugačno reakcijo na določeno živilo in ga moramo zato posledično izločiti iz njegove prehrane. Da se nam na začetku zaradi takšne informacije sesuje svet saj enostavno ne dojamemo sporočenega, hkrati pa se sprašujemo kaj bomo otroku sploh dale jesti, ne bom poudarjala.

A, ko zajameš zrak, globoko, in premisliš ter narediš načrt, spremljaš otrokov odziv na hrano, si beležiš, načrtuješ obroke in prideš alergiji do dna, je stvar dosti lažja. Po določenem času imamo vse v malem prstu in velika težava se izkaže za nično.
Danes imamo na razpolago toliko različnih živil, da hitro skombiniramo nekaj preprosto okusnega in zdravega ter primernega za male želodčke.


Zato, da vsaj malce olajšam načrtovanje kakšnega obroka pa spodaj dodajam nekaj receptov, ki so prijazni malim želodčkom, ki se soočajo z alergijo.



Kašice lahko pripravimo iz različnega sadja. Izberemo tisto, ki našemu otroku ne škoduje in, ga kombiniramo z enako količino jabolk, ki delujejo v kašicah na zalogo kot konzervans (v kolikor otrok lahko je jabolka). Sicer pa lahko vsakodnevno zmiksamo smoothije iz izbranega sadja in jim dodamo ajdove, prosene, koruzne, kvinojine kosmiče.





Izberemo le žita, ki otroku odgovarjajo. Če je alergičen na gluten izberemo npr. kvinojo, ajdo, amarant.




V primeru alergije na mlečne izdelke mleko zamenjate z rastlinskim napitkom, smetano pa izpustite,

Kokosove kroglice v borovničevi omaki



Jogurt v receptu lahko brez pomisleka izpustimo.

Vanilijev riž s sadjem




Ovsene zvezdice z rozinami



Bananino orehova tortica z borovnicami



Čičmangov šmorn



Pomarančna kvinoja



Proseni kakavov mousse




Čičerikine palačinke z datlji




Pa sladek tek, malčki!

Malega sladkosneda lahko spremljaš tudi na Facebooku :)


Ni komentarjev:

Objavite komentar